joi, 23 mai 2013

Tipuri de oameni (I): Pseudo-Dive

    Exista mai multe tipuri de oameni pe lumea asta. Iar de cand m-am mutat in Bucuresti, n-am facut decat sa-i observ si sa ma minunez. Am avut "placerea" sa vad de toate si sincer, nu rareori ma intreb cum a putut Dumnezeu sa lase astfel de oameni pe Pamant. Sau cum a putut fi atat de inconstient incat sa-i lase sa devina asa? Eh, problema spinoasa...
    Asa ca m-am gandit sa analizez un pic (ca daca analizez mai mult, mi-e sa nu ma molipsesc si eu) anumite categorii, identificate de mine. Desigur, ma scuzati daca o sa mai omit cate ceva, dar nah, nu sunt perfecta si nici nu pretind a fi.
    Acestea fiind zice, sa incepem cu prima categorie, si anume oamenii care cersesc atentie sau i-as mai numi eu Pseudo-Dive. Asta pentru ca pana acum n-am intalnit decat fete/femei (cu creier mic si oarecum inutil, ce-i drept) care sa se incadreze in aceasta categorie. Desigur, or exista si baieti/barbati ce s-ar putea incadra aici, dar eu n-am vazut pana acum.
    Buun. Pseudo-Divele sunt usor de recunoscut. Sunt acele personaje care fac tot posibilul sa iasa in evidenta, sa se diferentieze de ceilalti, doar pentru a arata ca ele sunt mai bune, mai frumoase, mai destepte, mai...bla bla bla. Nu zic, dar ma gandesc ca daca intr-adevar ar fi asa, n-ar mai fi nevoie sa demonstreze nimanui nimic, ca ne-am da seama si singuri. Dar eh, ce poti sa faci? Acolo unde aceste calitati se doresc a fi, dar lipsesc cu desavarsire, peste forma lipsita de substanta se adauga tot felul de "artificii" astfel incat la final, ambalajul sa iti ia ochii si sa iti distraga atentia de la rautatea, uratenia (ma gandesc mai mult la cea sufleteasca), prostia sau lipsa de cultura, dupa caz.
    De exemplu, luam o tanara domnisoara, genul care crede ca stie multe, dar de fapt stie prea putine. Ca nah, doar de-aia e tanara. Cand sa aiba ea timp sa treaca prin toate? Aasa. Si domnisoara vrea sa arate ca e desteapta si mai e si genul ala "monden", adica ii place sa stie lumea tot ce face ea. Iar pentru asta are grija sa-si afiseze viata, sa tipe, sa faca galagie. Mda, maniere de grajd, le-as zice eu. In fine. Aceasta domnisoara vrea cu orice pret sa arate cat de desteapta, minunata, culta e ea. Prin urmare "imbraca" tot ceea ce tine de persoana ei cu un ambalaj aparent dragut, plin de glumite si arogante, care o fac sa para simpatica. Ei na! Capcana! Sub ambalajul asta simpatic, de fapt e o persoana cu un suflet gol (trist, stiu) si cu un creier cam neutilizat sau prost utilizat, inca nu-s sigura.
    Si te intrebi poate, de ce ti-ar pasa. Pai nu-ti pasa. De fapt, aproape ca nici n-o bagi in seama in afara de momentele cand urla, la propriu. Dar si-atunci, gasesti tu o solutie de om destept. Se numeste indiferenta si e cel mai bun remediu impotriva oamenilor care nu aduc nimic bun in viata ta. Adica, sincer acum, de ce ti-ai pierde timpul pretios acordandu-le atentie unor oameni care nu fac decat sa incerce sa-ti distraga atentia de la ceea ce e important pentru tine? Sau unor persoane de nimic (ca daca n-au valori, principii, asta sunt) care nu au alta ocupatie decat sa incerce permanent sa-ti puna bete in roate? Pff...ia mai da-le incolo! Ca doar ai tu destula activitate, iar categoria asta de persoane nu se afla pe lista ta.
    Ma intreb de fapt, daca sunt chiar reale persoanele astea. Pentru ca daca intr-adevar sunt, mi-e mila de ele. Au o viata tare trista.

5 comentarii:

  1. Nu o sa iti vina sa crezi, dar azi am vazut cea mai mare pseudo-diva a Clujului mergand cu tableta pe strada. Cat de cool e asta? In plus, niste copilasi dintr-un liceu au abordat-o intreband-o ceva in genul daca le da numarul de telefon/id-ul de messenger. La care diva, ofensata, a raspuns cu un "Nu" extrem de sarcastic. De parca ar sti ea ce este sarcasmul...

    Cred ca de fapt are o viata trista in fericirea ei. La urma urmei, cat de plictisit trebuie sa fii ca sa mergi cu tableta in mijlocul zilei in mana intr-o zi ploioasa...?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pfff...e bine ca ai vazut doar una :)) Eu vad zilnic mai multe, nu stiu cum am acest "noroc", dar le intalnesc oriunde: pe strada, in autobuz, la facultate... Ma gandesc ca pe la voi pe acolo sunt mai rare (pareti voi ardelenii oameni mai faini asa), dar aici...sunt tot mai multe :))))

      Ștergere
  2. Oamenii care cer nu merita, iar oamenii care merita nu cer :) in rest, indiferenta este cea mai buna solutie, caci oricum vor respinge categoric orice incercare de ajutor ori compatimire.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca te referi la atentie, asa e :). Dar ideea e ca oameni care merita atentie sunt oameni de calitate, care nu ar cersi atentie si care de regula fac lucruri de care sa fie ei multumiti, fara sa aiba nevoie de aprecierile altora. Cat despre ajutor, da, intr-adevar, majoritatea il resping. Parerea mea e insa ca ar trebui sa isi constientizeze singuri problema si sa si-o rezolve tot singuri. In fond, suntem singurii responsabili daca viata noastra e o mizerie sau nu :)

      Ștergere
    2. Ma refer cam la orice in general - atentie, respect, aprecieri, multumiri, cadouri etc. Si da, ai dreptate, suntem singurii responsabili de ce se intampla cu vietile noastre.

      Ștergere